Communicatie (U14)

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. Chauffeurs zijn het visitekaartje van het bedrijf en hebben direct contact met de klanten. De communicatieve vaardigheden van chauffeurs zijn belangrijk voor het afwikkelen van vervoersopdrachten. Dit geldt ook voor de communicatie tussen chauffeurs en hun leidinggevenden en collega’s.

Doelgroep

Chauffeurs die beter willen leren communiceren.

Duur opleiding

1 dag.

Inhoud

  • Representativiteit en beroepshouding;
  • Klantbenadering;
  • Commercieel gedrag;
  • Klachtafhandeling;
  • Omgaan met stresssituaties;
  • Dimensies van cultuur;
  • Normen en waarden;
  • Communicatie als onderdeel van dienstverlening.

Toetsing/examen

Na afloop wordt geen examen afgenomen.

Waarde nascholing Code95

7 uur.

Resultaat

Deelnemers leren zich een representatieve houding aan te nemen naar klanten, leidinggevenden en collega's. Daarnaast leren ze beter communiceren en in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding te handelen.

Nascholing Communicatieve en sociale vaardigheden

excl btw: € 158,40